Indblik

  • 01 nov

    Laundry Logics indgår i strategisk samarbejde

    Laundry Logics har sammen med Beirholms Væverier indgået en aftale om et tæt strategisk samarbejde omkring industrielle vaskerier. Efter en veloverstået Texcare tilbage i juni 2016 i Frankfurt sammen...

  • 03 jan

    Blandt de forbistrede

    Og når så året er gået og vi, med vores skarpe planlægningsmetoder, trimmede maskiner, dygtige medarbejdere og et helt vaskeri, der koger af lyst til at præstere, mødes af...

  • 17 dec

    Vores himmel og helvede

    Men alle produktionsmetoderne, -systemerne og -strategierne udspringer af én og samme realitet: Det er kun når varerne strømmer igennem vaskeriet, i rette kvalitet, pris og hastighed, at det kan...

  • 12 nov

    Varestrømmens parametre

    Produktionens virkninger: Faktisk er det skræmmende så lidt, planlæggerne kan træffe beslutning om, uden at det får virkninger på andre omkostningsområder, i andre afdelinger, for andre medarbejdere og andre...

  • 09 okt

    Styklistesammenhænge

    Selvom stressniveauet og produktiviteten i vaskeriet er høj, og alle medarbejderne anstrenger sig og holder et højt tempo, hænder det at lastbilerne ikke kommer afsted, men må vente halve...

  • 19 sep

    Om at mixe katergorierne i varestrømmen

    Har man ikke den rå computerkraft eller den nødvendige software til at optimere, og er man endnu ikke fortrolig med det daglige arbejde med driftstrategierne, så kan en norm...

  • 30 aug

    Grader af frihed

     Jo bedre forudsætninger man har, jo bedre bliver planerne – også selvom alle måtte være optimale.   Forskellen er tiden, eller rettere seriestørrelsen. En plan kan være godt optimal,...

  • 07 jul

    De dyre flaskehalse

    I industrielle vaskerier er der flaskehalse allevegne. Og de koster penge.   Vaskeriets varestrømskapacitet er afgjort af procesruternes kapaciteter, ikke maskinernes, hvilket betyder, at jo mere fleksible procesruterne er (ens...

  • 12 jun

    Vaskeriproduktion er ikke særligt sexet

    Uden mennesker og marked, er vaskeriet blot en bygning med et potentiale. Vi ser det især, når vi skal opgøre en virksomheds reelle værdi som going-concern. Det er arbejderne,...

  • 12 jan

    Hvordan får man mere konkurrencekraft

    Bedre infrastruktur, hurtigere og mere effektiv transport fik vaskeribranchens betydning til at vokse. Konkurrencen blev skærpet. For at overleve måtte vaskerierne blive mere effektive. Men hvordan?   Da industrialiseringen...